Het jaloerse subject benijdt het object van de ander maar het object van zijn jaloezie betreft het genot die de Ander ervan heeft. Het jaloerse genot (jalouissance) kan men begrijpen als vrees voor het verlies dat als het ware ‘verbouwd’ wordt in genot. Dit verlies is minder bepaald door de huidige scène van het jaloerse subject dan door het verlies inherent aan de taal. De positivering van het object geldt als beschermdijk tegen de fragiliteit van de symbolische verankering van het jaloerse subject.
- 2017 - 4 - Varia
- 2020 - 4 - Teksten voor Diegene die het Aanbelangt
- 2020 - 3 - Taal en Psychoanalyse
- 2020 - 2 - Jaloezie
- 2020 - 1 - Psychoanalyse en het Duits Idealisme
- 2019 - 4 - Varia
- 2019 - 3 - Lacanian Psychoanalytic Technique Today
- 2019 - 2 - ([Humane] [Psychiatrische] [Zorg]
- 2019 - 1 - Varia
- 2018 - 4 - On Ecrits
- 2018 - 3 - Over Dans-, Schrijf- en Spreekwezens
- 2018 - 2 - Noting Less Than The Object a
- 2018 - 1 - Bouwstenen voor het Klinisch Begrijpen van de Alledaagse Psychose
- 2017 - 3 - Einde van een Analyse
- 2017 -2 - Een Leven in Portretten: Lucian Freuds Visuele Autobiografie
- 2017 - 1 - Psychoanalysis and Philisophy
- 2021 - 4 - Varia
- 2021 - 2 - Psychoanalyse en Cinema
- 2021 - 1 - Manie en Melancholie
- 1981 - 1f - Devreese - Adelsstolz und Professorendünkel (2)
- 1981 - 1e - Devreese - Adelsstolz und Professorenduenkel
- 1981 - 1d - Schreberdocumenten I
- 1981 - 1c - Quackelbeen - Prolégomènes pour une Clinique Psychanalytique
- 1981 - 1b - Quackelbeen - Prolegomena voor een Psychoanalytische Ethiek
- 1981 - 1a - Inhoudsopgave