In this paper four conceptual trilogies are discussed as defining Cézanne’s contribution (Picasso called him “the father of all of us”) to modern art: i) the three aspects of the art work: what is seen, what is felt, what is painted, i.e., the three terms that according to Cézanne must correspond; ii) the three registers on which, also according to Cézanne, aesthetics should be established: sense, forms and forces; iii) the three operations by which we are moved and that sustain our art works: antagonism, homology and substitution; and iv) the three changes Cézanne realised: the inversion of space, the inversion of the Gestalt and the fusion of internal and external spaces.
- 2017 - 4 - Varia
- 2020 - 4 - Teksten voor Diegene die het Aanbelangt
- 2020 - 3 - Taal en Psychoanalyse
- 2020 - 2 - Jaloezie
- 2020 - 1 - Psychoanalyse en het Duits Idealisme
- 2019 - 4 - Varia
- 2019 - 3 - Lacanian Psychoanalytic Technique Today
- 2019 - 2 - ([Humane] [Psychiatrische] [Zorg]
- 2019 - 1 - Varia
- 2018 - 4 - On Ecrits
- 2018 - 3 - Over Dans-, Schrijf- en Spreekwezens
- 2018 - 2 - Noting Less Than The Object a
- 2018 - 1 - Bouwstenen voor het Klinisch Begrijpen van de Alledaagse Psychose
- 2017 - 3 - Einde van een Analyse
- 2017 -2 - Een Leven in Portretten: Lucian Freuds Visuele Autobiografie
- 2017 - 1 - Psychoanalysis and Philisophy
- 2021 - 4 - Varia
- 2021 - 2 - Psychoanalyse en Cinema
- 2021 - 1 - Manie en Melancholie
- 1981 - 1f - Devreese - Adelsstolz und Professorendünkel (2)
- 1981 - 1e - Devreese - Adelsstolz und Professorenduenkel
- 1981 - 1d - Schreberdocumenten I
- 1981 - 1c - Quackelbeen - Prolégomènes pour une Clinique Psychanalytique
- 1981 - 1b - Quackelbeen - Prolegomena voor een Psychoanalytische Ethiek
- 1981 - 1a - Inhoudsopgave